Masjidil Haram

Masjidil Haram
Didalam Masjidil Haram....

Saturday, December 22, 2012

7. MATI



Assalamu'alaikum..

Ketika kita lalu diperkuburan...ingatlah bahawa satu hari nanti kita juga akan menjadi penghuni kubur..
Mungkin 10 tahun lagi..
Mungkin 5 tahun lagi...
Mungkin 1 tahun lagi...
Mungkin 1 bulan lagi..
Mungkin 1 minggu lagi...
Mungkin 1 hari lagi atau
Mungkin 1 jam lagi...
Kita pernah mendapat berita bahawa saudara kita yang masih muda telah mati...
Mati tidak mengira umur...
Cuma biasanya orang yang lebih tua akan "pergi" dahulu...
Cuma kita perlu tanya diri kita...
Apakah persediaan aku untuk menghadapi mati..
Apakah aku benar benar telah bersedia???
Apakah aku masih bergelumang dengan dosa?
Apakah aku masih menangguh nangguh segala suruhan Allah...
Apakah aku telah mempelajari ilmu fardhu ain..??
Apakah aku berdosa kpd kedua orang tua aku??
Apakah aku terlibat dengan riba??
Apakah sembahyang ku diterima Allah?
Apakah aku benar benar mencintai sesama muslim??
Apakah aku benar benar bertuhankan Allah dalam hidup ku??
Apakah aku benar benar mencintai Rasulullah atau hanya cinta dibibir sahaja...??
Apakah aku benar benar berkitabkan Al-Quraan dalam hidup ku???




No comments:

Post a Comment